Αποκλειστική συνέντευξη στον ΘΑΝΑΣΗ ΓΚΟΤΣΗ!

2014 άνοιξη: Βρίσκομαι σε ένα θέατρο μαζί με τα δυο μου πιτσιρίκια για να παρακολουθήσω από κοντά το έργο με μαριονέτες του Θανάση Γκότση “O μικρός πρίγκιπας”. Το θέατρο κατάμεστο από κόσμο και τα μικρά μου ενθουσιασμένα από το μαγικό ταξίδι που είχαν βιώσει…
Δυο χρόνια αργότερα και με τα μικρά μου μαζί, επισκέφτηκα το θέατρο Μαριονέτας Γκότση στην Ηλιούπολη, σε μια προσωπική ξενάγηση από τον ίδιο τον Θανάση Γκότση δίχως εκείνος να γνωρίζει την επαγγελματική μου διάσταση! Μας υποδέχτηκε και μας ξενάγησε, απαντώντας με χαρά σε όλες τις ερωτήσεις βομβαρδισμού που δεχόταν κυρίως από τον γιο μου αποδεικνύοντας πως η αμεσότητα και η ευγένεια σπανίζουν στις μέρες μας.
Κάπως έτσι έγινε η γνωριμία και κάπως έτσι αποφάσισα να τον ρωτήσω αν θέλει να μου δώσει τη συνέντευξη αυτή, που τώρα διαβάζετε… Καλή σας ανάγνωση!





Το θέατρο Μαριονέτας Γκότσης είναι από το 1978. Πόσο εύκολη ή δύσκολη ήταν η απόφαση να αναλάβετε την οικογενειακή επιχείρηση;
“Δεν ήταν μια απόφαση στιγμής. Ήταν κάτι που ουσιαστικά είχα αποφασίσει πριν ακόμα τελειώσω το σχολείο. Στα είκοσι μου χρόνια ανέλαβα το Θέατρο αλλά η εμπειρία που είχα ήταν ήδη δεκαετίας. Από παιδί ακολουθούσα στις περιοδείες του θιάσου και έπαιρνα μέρος στις παραστάσεις και τα εργαστήρια κατασκευής.
Υπήρχε φυσικά η δυσκολία και η αγωνία του να καταφέρω να αντεπεξέλθω στις απαιτήσεις αυτής της τέχνης.”
Σας επηρέασε πώς ο πατέρας σας ήταν από τους πρώτους πρωτεργάτες στην μαριονέτα;
“Ο πατέρας μου λατρεύει την τέχνη της μαριονέτας και θυσίασε πολλά για να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό που αγαπούσε. Είναι ένας καλλιτέχνης με πάρα πολλά ταλέντα και έδωσε πολλά στην έρευνα της μαριονέτας. Ξεκίνησε κάτι πολύ δύσκολο από το μηδέν και κατάφερε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να καταξιωθεί στο χώρο του παιδικού θεάτρου. Όπως είναι φυσικό ήταν δύσκολο για μένα να διαχειριστώ το θέατρο ως συνεχιστής αυτής της τέχνης και όχι ως ανταγωνιστής προσπαθώντας να αποδείξω την δική μου αξία. Με τα χρόνια απέκτησα τη δική μου εμπειρία και πλέον σήμερα βάζω  τη δική μου πινελιά στην τέχνη αυτή και το θέατρο μαριονέτας.



Τι θυμάστε έντονα από τα παιδικά σας χρόνια;
“Θα έλεγα τις καλοκαιρινές περιοδείες. Είχαν πολλά ταξίδια και πολλές εικόνες για ένα παιδί.
Πότε πήρατε την απόφαση να ασχοληθείτε επαγγελματικά με την μαριονέτα;
“Από το λύκειο μπορώ να πω ότι είχα πάρει την απόφαση μου.”


Έχετε έναν γιο. Του αρέσει να ασχολείται με τις μαριονέτες; Σας έχει κάνει δήλωση πώς θέλει να ασχοληθεί και εκείνος με τις μαριονέτες;
Είναι δέκα χρονών. Είναι πολύ μικρός ακόμα για να ξέρει με τι θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά. Του αρέσει να έρχεται στις παραστάσεις και μάλιστα θυμώνει όταν δεν μπορώ να τον παίρνω μαζί μου. Προς το παρόν θέλει να γίνει πιλότος, μαριονετίστας και ποδοσφαιριστής. Με αυτή τη σειρά και όλα μαζί ( χαχαχα). “


Οι παραστάσεις σας χαρακτηρίζονται από επαγγελματισμό με καθάρια σοβαρά κείμενα διαβασμένα από ηθοποιούς, ηχογραφημένα, επαγγελματίες ηθοποιούς και σκηνικά που ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Τι είναι αυτό πού σας δίνει την ώθηση κάθε φορά να δημιουργείτε τέτοιες παραστάσεις;
“Πρώτα απ' όλα ο σεβασμός απέναντι στον θεατή και ειδικότερα στα παιδιά που είναι και οι πιο απαιτητικοί και ειλικρινείς θεατές.  Έπειτα η αγάπη για την μαριονέτα με οδηγεί κάθε φορά που ανεβάζω μια νέα παράσταση, να θέλω να πλησιάσω την τελειότητα.”
Ποια παράσταση ξεχωρίζετε έως τώρα;
“Πάντα ο ενθουσιασμός της καινούργιας παράστασης κρατάει αρκετό καιρό. Οπότε αυτή τη στιγμή είμαι ενθουσιασμένος περισσότερο με το νέο μου έργο.





Μιλήστε μας για την νέα σας παράσταση…
“ “Ο Ιππότης με τη σκουριασμένη πανοπλία” είναι ένα μυθιστόρημα του αμερικανού συγγραφέα Robert Fisher γραμμένο σαν παραμύθι και ειδικά διασκευασμένο για παιδιά από τη Λίλιαν Τσέρτου.  Μιλάει για τις “σκουριασμένες πανοπλίες” μας που (νομίζουμε) πως μας προφυλάσσουν από τον πόνο που μας προξενούν οι άλλοι. Είναι μια περιπέτεια,  γεμάτη χιούμορ που μας καλεί να ανακαλύψουμε τον ίδιο μας τον εαυτό, να ανασάνουμε βαθιά και να γελάσουμε. Τις φωνές τους στους ήρωες του έργου δίνουν καταξιωμένοι ηθοποιοί όπως ο Πάνος Μουζουράκης, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Σόλων Τσούνης, Μαρίλια Νομικού, Γιώτα Μωησιάδου και Φανή Γεωργακοπούλου. Τη μουσική έχουν γράψει οι Μαστρογιαννίδης Χρήστος και  Αλεξανδρίδης Λευτέρης. Στα τραγούδια είναι η Μαρίλια Νομικού. Την Θεατρική απόδοση έχει κάνει η Λίλιαν Τσέρτου και την επιμέλεια κειμένου η Παναγιώτα Μωησιάδη. Η μετάφραση του βιβλίου είναι από τον Αχιλλέα Κυριακίδη από τις εκδόσεις OPERA.”
Που δίνετε παραστάσεις με το νέο σας έργο;
“Τις καθημερινές δεχόμαστε οργανωμένες επισκέψεις σχολείων στο θέατρο μας στην Ηλιούπολη, αλλά μπορούμε να πάμε και στο χώρο του σχολείου. Επίσης κάθε Κυριακή από 2 Οκτώβρη σε κιν/θέατρα σε όλη την Αττική. Το πρόγραμμα των παραστάσεων μας μπορείτε να το δείτε στη σελίδα μας στο internet: http://marionette.gr/program.php
Έχετε ένα πολύ όμορφο και ζεστό θέατρο που τα παιδιά κάνουν κι άλλα πράγματα εκτός από το να δουν την παράσταση σας.
“Ναι, σκοπός μου ήταν να φτιάξω ένα χώρο όπου θα μπορεί ο κόσμος να μάθει τα πάντα γύρω από τη μαριονέτα. Έτσι τα παιδιά που έρχονται μαθαίνουν για τους τρόπους κατασκευής, τους δίνουμε μαριονέτες να παίξουν και να δουν πως κινούνται με τις κλωστές, στο εργαστήριο μας φτιάχνουν ένα κεφαλάκι με πηλό (που είναι το πρώτο στάδιο κατασκευής μιας μαριονέτας). Έπειτα παρακολουθούν την παράσταση μας σε ένα ζεστό χώρο με τζάκι… σβήνουμε τα φώτα και ο ήχος του ξύλου που καίγεται και το φως της φωτιάς μας θυμίζει τα παραμύθια της γιαγιάς δίπλα στο τζάκι …


Τα νέα παιδιά αγαπούν τις μαριονέτες;
Τις λατρεύουν πραγματικά. Και όχι μόνο τα παιδιά αλλά και οι μεγάλοι. Κάθε φορά μετά το τέλος της παράστασης έρχονται να τις δουν από κοντά και εντυπωσιάζονται με τις κινήσεις που μπορούν να κάνουν. “
Το τραγούδι του “Μικρού Πρίγκιπα” μουσικά ξεχώρισε από τα υπόλοιπα κομμάτια που έχετε βγάλει. Περιμένατε τόση επιτυχία;
“Από την πρώτη στιγμή που το άκουσα με συγκίνησε. Είναι πραγματικά ένα υπέροχο τραγούδι που έγραψε ο Πάνος Μουζουράκης και είναι μεγάλη ευτυχία και τιμή η συνεργασία μου μαζί του και στη νέα μου παράσταση που δίνει τη φωνή του στον “ιππότη”.”
Πως μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει μαζί σας;
“Μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες για το θέατρο μας στο internet στη σελίδα: www.marionette.gr και στο facebook: Θέατρο Μαριονέτας Γκότση. Επίσης στο τηλέφωνο: 210 9917470 .”
Τι σας αντιπροσωπεύει ως άνθρωπος;
“Σεβασμός στον εαυτό μου και στο συνάνθρωπο μου. “


Φοβάστε μια αποτυχία;
“Η αποτυχία δεν είναι κάτι το ευχάριστο. Αλλά δε μπορώ να πω ότι τη φοβάμαι. Ξέρω ότι στη ζωή είναι αδύνατο να υπάρχουν μόνο επιτυχίες. Άλλωστε οι αποτυχίες είναι αυτές που μπορούν να μου μάθουν πράγματα και να με πάνε μπροστά και είχα αρκετές στη ζωή μου.
Η παιδικότητα παίζει ρόλο στη δουλειά σας;
“Ναι μεγάλο, έχω την τύχη κάθε πρωί να έρχομαι σε επαφή με παιδιά και να γεμίζουν τη μέρα μου με γέλια, χαρά και ευτυχία. Έτσι έρχομαι κι εγώ σε επαφή με  την παιδικότητα μου. 


Ποιο κομμάτι στη δουλειά σας δεν απολαμβάνετε αλλά πρέπει να το κάνετε;
“Το εμπορικό κομμάτι. Είναι κάτι που δεν το "έχω" και με κουράζει πολύ.”
Μια ευχή για όλα όσα επιθυμείτε και θέλετε…
“Υγεία και να κάνω πάντα στη ζωή μου πράγματα που με γεμίζουν και με κάνουν ευτυχισμένο!





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟΥ - ΣΠΥΡΟΣ ΖΩΙΤΣΑΣ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ZUMBA INSTRUCTOR ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΝΙΚΟΛΕΤΟ

Αποκλειστική συνέντευξη στην ΈΛΕΝΑ ΦΩΤΙΟΥ