ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ZUMBA INSTRUCTOR ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΝΙΚΟΛΕΤΟ

Πρώτο συνάντησα τον Κωνσταντίνο, σε ένα μάθημα zumba πριν από δυο χρόνια. Η ενέργεια του, η σχέση με τους μαθητές του αλλά και ο τρόπος γυμναστικής χορεύοντας, με ενθουσίασαν! Το καλύτερο δε, συνέβη, όταν τα ελληνικά τραγούδια αναμείχθηκαν με άλλο κομμάτια και ένιωσα πως είμαι στο φυσικό μου περιβάλλον!
Τον πλησίασα δειλά και του ζήτησα να κάνουμε τη συνέντευξη αυτή που τώρα διαβάζετε! Το χαμόγελο και ο ενθουσιασμός του, ήταν καταλυτικά στο να γνωρίζω ήδη με τι άνθρωπο έχω να κάνω! Ο Κωνσταντίνος Νικολέτος θα μπορούσε άνετα να είναι super star της zumba, το low profile του όμως δεν του θα το επιτρέψει ποτέ!
Απολαύστε τον!





Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη zumba;
"Θα σε πάω ακόμα πιο πίσω, πριν την ενασχόληση μου με τη zumba και θα σου πω πως ξεκίνησε η σχέση μου με τον χορό. Είχα μπει στη σχολή Ναυτικών και Δοκίμων και ζοριζόμουν πολύ, αφού εκεί το πρόγραμμα είναι συγκεκριμένο και αυστηρό. Ήμουν εσώκλειστος και έβγαινα μόνο σαββατοκύριακα. Έψαχνα λοιπόν διεξόδους. Μια μέρα, ήμουν στην Βουλιαγμένης και όπως περνάω βλέπω μπροστά μου μια σχολή χορού. Τότε, μου ήρθε στο μυαλό πως στην τρίτη λυκείου είχα δει ικαριώτικο χορό και είχα "σοκαριστεί". Πήρα την απόφαση λοιπόν, να πάω στη σχολή αυτή και να μάθω ικαριώτικο. Πήγα στη σχολή, βρήκα τη δασκάλα και παρόλο που με ενημέρωσε ότι η συγκεκριμένη σχολή είναι λάτιν, ανέλαβε να μου μάθει τον χορό που τόσο πολύ ήθελα να μου μάθω, κάνοντας ιδιαίτερα. Στη συνέχεια, αφού το έμαθα αυτό, έμαθα και κάποιους άλλους ελληνικούς χορούς όπως χασάπικο.
Η δασκάλα εκεί με ενημέρωνε συνέχεια για τα λάτιν πάρτι που έκανε η σχολή. Στην αρχή όλο υπέκφευγα και αρνιόμουν πεισματικά αφού θεωρούσα πως τα λάτιν δεν είναι για μένα και γενικότερα πως δεν είναι για άντρες.
Αφού είχε περάσει όμως ένα διάστημα είπα να πάω σε ένα πάρτι μια Παρασκευή. Πήγα, είδα πως χορεύουν και είπα τότε στη δασκάλα μου: "Από αύριο ξεκινάμε λάτιν". Έτσι ξεκίνησα λάτιν το 2002 με 2003.
Συνέχισα την πορεία μου με λάτιν και βάζει η σχολή χορού το 2011 ένα καινούριο μάθημα, το zumba. Κάνω λοιπόν πρώτο μάθημα zumba, γίνομαι μούσκεμα στον ιδρώτα και είπα πως επιτέλους ένα πρόγραμμα που περνάω καλά, ιδρώνω τόσο πολύ, χάνω κιλά γιατί τον διάδρομο δεν τον αντέχω.
Οπότε πήγα και ξανά πήγα. Έκανα περίπου τέσσερις μήνες και ένιωσα πως μπορώ να το κάνω και εγώ αυτό. 
Είχα πάει σε ένα πάρτι και βλέπω κάποιοι να κάνουν μια χορογραφία zumba  και τους είπα να αφήσουν τη χορογραφία γιατί χαλάνε το τραγούδι (γέλια), θα το κάνω εγώ! Και έτσι έφτιαξα τη χορογραφία του γνωστού τραγουδιού "Nossa". Άρεσε στα παιδιά, άρεσε στην παρέα το κομμάτι αυτό. 
Και έτσι με τον φίλο μου -και κουμπάρο μου- λέμε δεν πάμε και εμείς να μάθουμε εκεί; Και κάπως έτσι, ξεκίνησε το ταξίδι μου αυτό που σταματημό δεν έχει... "




Είσαι πολύ γνωστός zumba instrusctor και θέλω να μου πεις ποιο είναι το μυστικό πού είσαι τόσο αγαπητός στον κόσμο και πού οι τάξεις  σου γεμίζουν ασφυκτικά...
"Δεν πιστεύω πως υπάρχει κάποιο στιγμή. Παρόλο αυτά θα σου πω, χωρίς να ακουστεί κλισέ ή εγωιστικό, το αγαπάω πιο πολύ από τον οποιοδήποτε εκεί μέσα -στην τάξη-! Και ταυτόχρονα, η zumba είναι εταιρία και σε εκπαιδεύει! Αν θες να εκπαιδευτείς σου μαθαίνει τα πάντα!
Το πιο σημαντικό που έχω μάθει, είναι αυτό που λέει και ο δημιουργός του προγράμματος, στην τάξη δεν είσαι σταρ, δεν κοιτάς τον εαυτό σου στον καθρέφτη. Πρέπει ακόμα και ο τελευταίος μαθητής, πίσω τέρμα δεξιά, που ανασηκώνεται στις μύτες των ποδιών του για να σε δει, πρέπει να νοιαστείς για αυτόν, πρέπει να τον βοηθήσεις, πρέπει να τον κάνεις να περάσει καλά.
Άρα σκοπός είναι να περάσουν όλοι καλά. Και πίστεψε με, παίρνω πολλά περισσότερο από ότι δίνω!"











Πώς αισθάνεσαι πού έχεις αναπτύξει προσωπική σχέση με τους μαθητές σου; Έρχονται, σου μιλάνε, βγάζουν φωτογραφίες...
"Μακάρι όλοι οι άνθρωποι να κάνανε μια τέτοια δουλειά την οποία την θεωρώ ευλογημένη.
Με μια σύντομη περιγραφή θα στο πω όπως  εγώ το βλέπω. Ξεκινάω λοιπόν και έρχομαι στην τάξη για μάθημα. Ξέρω πως για την επόμενη μια ώρα, θα γυμναστώ και θα ιδρώσω, θα χορέψω, θα εκτονωθώ, θα ακούσω μουσική δυνατά οπότε θα ξεχαστώ. Για μια ώρα έχω στραμμένα πάνω μου από 100 ζευγάρια μάτια - κυρίως γυναίκες- να με κοιτάνε, να περνάνε καλά με αυτό που κάνω...Και αφού περνάει αυτή η ώρα που μετά έχω μιλήσει μαζί τους, έχουμε βγάλει φωτογραφίες και έχουμε περάσει σούπερ, πάω και πληρώνομαι κιόλας. Δεν περιγράφεται απλά!"

Αλήθεια, πώς ξεκίνησες να βάζεις ελληνικά τραγούδια στο μάθημα σου;
"Μέρος της εκπαίδευσης της εταιρίας zumba είναι 70% μάθημα λάτιν και 30%  ότι θέλει ο εκάστοτε instructor. Όμως σε παροτρύνουν να χρησιμοποιήσεις το ντόπιο στοιχείο. Οπότε είχα σκοπό να βάζω πάντα ελληνικό τραγούδι."

Έχουν ακουστεί πολλά για τις ηλικιακές ομάδες της zumba. Τελικά απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες;
"Θα σου πω για το πως ξεκίνησε η zumba. To 1999 στην Κολομβία ήταν ένας άνθρωπος που έκανε αερόμπικ. Η μουσική του αερόμπικ την παίρνεις έτοιμη γιατί έχει συγκεκριμένα beat και ρυθμό. Πάει για μάθημα μια μέρα και είχε ξεχάσει τα cd του. Είχε την επιλογή να μην κάνει το μάθημα. Μαζί του είχε κάτι cd τύπου salsa. Δεν λέει σε κανέναν τίποτα, βάζει τα τραγούδια της εποχής και αρχίζει και κάνει διάφορες κινήσεις μόνος του. Όλοι έπαθαν σοκ. Αναρωτιόντουσαν οι μαθητές του τι μάθημα ήταν αυτό και εκείνος απάντησε πώς ήταν κάτι καινούριο. Το έκανε, το ξανά έκανε και ξανά... πήγε στο Μαϊαμι, βρήκε δυο επενδυτές και έτσι δημιουργήθηκε το πρόγραμμα που ονομάστηκε zumba και δημιουργήθηκε η εταιρία zumba το 2001 στην Αμερική.
Όσο αυτό εξελισσόταν βάλανε και άλλα προγράμματα. Το πιο επιτυχημένο είναι το zumba kids το οποίο είναι για παιδάκια από 4 έως 7 χρονών και από 7 έως 11. Από τα 11 και μετά τα παιδιά πάνε σε τμήμα ενηλίκων.
Μετά φτιάξανε και πρόγραμμα για παιδάκια νεογέννητα που τα έχει η μαμά στον μάρσιπο, το zumbini.
Υπάρχει και το zumba gold που είναι για ηλικιωμένους.
Άρα η απάντηση είναι από 0 μέχρι όσο πάει!"



Πώς διαχειρίζεσαι το γεγονός ότι μπορεί να έχεις έναν μαθητή πού δεν μπορεί να χορέψει;
"Δυστυχώς είναι ένα από τα πράγματα που δεν μπορώ να κάνω πολλά. Όσο καλά και να το χειριστώ, αν ο μαθητής δεν μπορεί να κάνει καθόλου, το πιθανότερο είναι να σταματήσει!"

Γιατί ο κόσμος αγαπάει τόσο τη zumba;
"Γιατί ήρθε η zumba και είπε πως σταματάμε τη μονότονη μουσική και βάζουμε πολύ διασκεδαστική μουσική, απλοποιούμε τις κινήσεις και κάνουμε ένα πρόγραμμα απολαυστικό, βάζουμε μέσα το χορό και τη λάτιν μουσική και γυμνάζεσαι χωρίς να το καταλαβαίνεις!"





Τελικά την περιβόητη γράμμωση πώς μπορούμε να την επιτύχουμε;
"Γράμμωση δεν μπορείς να κάνεις ούτε μόνο με zumba, ούτε με βάρη μα ούτε και μόνο με stretching. Υπάρχει το ιδανικό minimum και το ιδανικό maximum. Σύμφωνα με τις οδηγίες του παγκόσμιου οργανισμού fitness που σου λέει για το minimum θες: 3 φορές την εβδομάδα αερόβια γυμναστική, 2 φορές βάρη και άλλη μια stretching όπως pilates, yoga."

Θα μας δώσεις μικρά διατροφικά tips;
"Με απλά πράγματα μπορείς να δεις τρομερές αλλαγές πάνω σου. Το πιο βασικό, μηδενίζεις τη ζάχαρη. Δεν τη μειώνεις, τη μηδενίζεις. Η ζάχαρη δεν προσφέρει τίποτα απολύτως. Όχι γλυκά λοιπόν, όχι αναψυκτικά.  Ένα δεύτερο tip που δουλεύει είναι μείωση υδατανθράκων και προς το βράδυ τους μηδενίζεις. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να φάει κάποιος μακαρόνια το βράδυ και μετά να πάει για ύπνο.
Με δυο απλές συμβουλές, δεν μείωσα την ποσότητα του φαγητού ούτε και τις ώρες των γευμάτων και όμως οι αλλαγές στο σώμα θα είναι μεγάλες."





Το καλοκαίρι που μας πέρασε είχες πάει στην Αμερική για σεμινάριο πάνω στη zumba. Τι έμαθες εκεί;
"Η zumba όπως ανάφερα και πριν, είναι εταιρία και έχει διαβαθμίσεις. Στην Ελλάδα υπάρχει μια κοπέλα, η οποία είναι εκπαιδεύτρια - που εκπαιδεύει αυτούς που θέλουν να πάρουν το δίπλωμα zumba-. Σε κάθε χώρα υπάρχει ένας εκπαιδευτής. Και σε κάθε χώρα επίσης οι χορογράφοι -εκπαιδευτές. Εάν θες να συνεχίσεις την εκπαίδευση σου αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτές-χορογράφοι. Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είμαστε τρεις-μαζί με μένα. Δουλειά μας είναι να δημιουργούμε χορογραφίες, να εκπαιδεύουμε και άλλα.
 Η εταιρία zumba κάθε καλοκαίρι μαζεύει instructors από όλον τον κόσμο γίνεται μια βδομάδα εκπαίδευσης αλλά μπορείς να το πεις και πάρτι... (γέλια)!
Η εκπαίδευση ομολογώ κοστίζει πολλά.
Φέτος, βρήκα την ευκαιρία και πήγα. Είδα 7.000 instructors από όλον τον κόσμο, 250 εκπαιδευτές.
Και εκεί έρχεται κιόλας η συνηδειτοποίηση πως όσο καλός και αν είσαι, σίγουρα υπάρχουν καλύτεροι από σένα και πως σίγουρα μπορείς να πάρεις πράγματα από αυτούς.
Υπάρχουν πολλά νέα πράγματα που είδα όπως το zumbini που είπαμε, το aqua zumba που είναι μέσα στο νερό, to zumba gold, zumba step, zumba tonic και ένα φοβερό πρόγραμμα στο οποίο μόλις εκπαιδεύτηκα και θα κάνω το zumba με τη βοήθεια καρέκλας, όπου κάθεσαι κάποιες στιγμές και κάνεις κοιλιακούς και διάφορα άλλα και ένα πρόγραμμα ακόμα zumba strong με φοβερή πρωτοτυπία: πρώτα φτιάχνονται οι κινήσεις και μετά η μουσική! Απλά εκπληκτικό! Εξαπλώνεται σαν επιδημία αυτό!"




Κλείνοντας, θα ήθελα να μου πεις πώς αντιδράς στις εκδηλώσεις θαυμασμού...
"Οι εκδηλώσεις θαυμασμού είναι κάτι το πολύ όμορφο. Ευτυχώς, δεν έχω ακραίες (γέλια)... χαίρομαι όταν ο κόσμος με πλησιάζει, όταν μου μιλάει, όταν μου γράφει και με ρωτάει κάτι στα social media. Τώρα, αν είναι κάτι παραπάνω από μια εκδήλωση εκεί θα βάλω τα όρια διότι δεν γνωρίζω αν η κοπέλα που μου 'πε αυτό το κάτι παραπάνω είναι για την ιδιότητα μου ως δάσκαλος - όλα αυτά που βλέπει στο stage όταν κάνω μάθημα- ή σαν τον Κωνσταντίνο, οπότε εκεί είμαι επιφυλακτικός.
Έρχονται όμως και μου λένε πολύ όμορφα λόγια, συγκινητικά ή με ευχαριστούν. Μα ακόμα και ένα χαμόγελο εμένα μου δίνει τόσα πολλά..."







 
Photo credits: Κέλλυ Σχοινά, Κωνσταντίνος Νικολέτος
Τοποθεσίες: Let's go Άγιος Δημήτριος, Mall Αγίου Δημητρίου







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟΥ - ΣΠΥΡΟΣ ΖΩΙΤΣΑΣ

Αποκλειστική συνέντευξη στην ΈΛΕΝΑ ΦΩΤΙΟΥ